Neustálé dohledávání dokumentace provozovaných řešení je velký problém a bohužel je to realita dnešní doby. Změny a úpravy systémů jsou tak časté, že není velký prostor pro aktualizaci dokumentace. Ve většině případů existuje společné úložiště zastaralé dokumentace vytvořené při první a nebo větší implementaci. Mnohdy neexistuje žádná dokumentace, ze které je možno vyčíst jak jednotlivé moduly SAP podporují určité procesy a nebo které procesní kroky jsou realizovány na kterých SAP systémech. Není vůbec jednoduché v případě havárie či chyby rychle analyzovat kde je problém. Požadavky jsou přitom velmi triviální. Mít centrální úložiště informací, které vždy odpovídají aktuálnímu stavu nastavení SAP systémů a právě používané sadě firemních procesů.
V prostředí SAP je možné řešit podobné požadavky a potřeby s pomocí tzv. Solution Documentation scénáře v SAP Solution Manager (SOLMAN).
Aktivity v oblasti dokumentace mají za cíl realizovat rozumný strukturovaný datový model, který lze využit pro účely provozování ICT Solutions z pohledu několika zainteresovaných oddělení ICT a také pro potřeby referencí v životním cyklu změn. Vše je možné udržovat online SOLMAN. Je nutné respektovat aktuálně používaná dokumentační repository.
S ohledem na běžné požadavky v oblasti tvorby Solution a rozvoje Solution Documentation je nutné před vlastním zpracováním cílového konceptu vypracovat alespoň závazný rámec metodiky tak, aby bylo jasné, co a jak se v cílovém konceptu bude řešit a jaký bude rozsah implementace. Důležitým rozhodnutím, které musí být učiněno před zahájením prací na Cílovém konceptu, musí být také způsob řešení Solution. Může existovat jedno popř. může být definováno více Solutions. Záleží na složitosti prostředí.
Solution Documentation Assistant je nástroj v SOLMAN pro automatizovanou tvorbu dokumentace na základě statistických a systémových informací. Jeho využití je efektivní způsob vytvoření prvotní dokumentace resp. opakovaná aktualizace stávajících dokumentace.
Custom Code Lifecycle Management je správa zákaznických modifikací a vývoje a představuje v prostředí SAP jeden z faktorů, který velmi ovlivňuje celkové náklady na správu aplikací a upgrade. Obvykle se využívá tak, aby bylo možné zmapovat zákaznické úpravy a nové objekty a centrálně je evidovat pomocí nástrojů SOLMAN. Nové verze zavádí komplexní pohled na správu zákaznického vývoje.
TBOM (Technical Bill of Material – „kusovník“) je seznam objektů SAP, které jsou použity v rámci jedné transakce. Objekty SAP tvoří základní stavební kámen aplikací, objekty jsou obsahem transportů apod. Seznam objektů TBOM využijeme pro další funkcionality SOLMAN, jako je například Business Process Change Analyzer, Test Management apod.
Proč si pořídit DOKUMENTACI V SOLMAN od MERIIS?