Výhody Enterprise Support
v SAP Solution Manager

Enterprise Support umožňuje využívat SAP Solution Manager naplno

Využívat všech možností SAP Solution Manager mohou zákazníci v rámci Enterprise Support. Vyšší level podpory oproti Standard Support přináší benefity ve dvou hlavních dimenzích: funkčnosti a landscape. Oproti minulosti naopak nově SAP zrušil třetí, technologickou dimenzi rozdílů a nyní poskytuje svá nejnovější technologická řešení scénářů v  SOLMAN zákazníkům na jakémkoliv levelu supportu.

SAP Enterprise versus Standard Support budoucnosti


Dimenze Landscape – Standard nepodporuje non-SAP

Standard Support podporuje pouze SAP komponenty v landscape, nepodporuje non-SAP řešení. Pro správu non-SAP komponent je potřeba Enterprise Support. Výhodou Enterprise podpory navíc je, že pokud jakékoliv zařízení vstupuje do procesu SAP, všechna stejná zařízení pak lze spravovat v SOLMAN (příklad: 1 tiskárna používaná pro tisk dokladů ze SAP => všechny tiskárny spadají pod Ent Support licenci SOLMAN). Podobně otevřený je i přístup vůči evidenci uživatelů: pokud existují uživatelé, kteří nemají licenci SAP, ale jsou účastni byznys procesů, které prokazatelně souvisí se SAPem, tak je lze spravovat přes SOLMAN.

Dimenze Funkcionality – Standard obsahuje jen funkční základ

Z hlediska funkcí SAP Standard Support zůstává na úrovni SOLMAN 7.0 EHP1. Standard Support obsahuje jen tzv. Functional Baseline se základními funkce SOLMAN, nové nástroje přicházející s novými verzemi (nyní 7.1 SP10) jsou k dispozici pouze pro Enterprise. Standard sice obsahuje všechny scénáře pro provoz (Run SAP) a životní cyklus (Application Lifecycle Managemenet) jako Solution Documentation, Test Management, Change Control Management nebo Business Process Monitoring, postrádá však jejich pokročilé vlastnosti.

Pouze v Enterprise Support tak je:

  • Nový Blueprinting nástroj pro Solution Documentation
  • Business Process Change Analyzer
  • Test Automation s dvěmi licencemi HP QTP
  • Quality Gate Management
  • IT Service Management i pro nonSAP
  • Management Dashboards pro BPMON a TECHMON
  • PI, BI a BO Monitoring využívající MAI
  • End User Experience Monitoring
  • Business Process Analysis a Analytics
  • Custom Code Management Cockpit a Lifecycle Management
  • a další


Dimenze Technologie – nyní nové technologie pro všechny

Do září 2013 existovala i třetí rovina rozdílu, technologická. SAP tuto dimenzi srovnal, aby měl každý přístup vždy k nejnovějším technologiím. Dosud mohli Standard Support zákazníci používat např. jen starý System Monitoring pomocí CCMS a ne moderní workcentrum Technical Monitoring včetně System Monitoringu na bázi Monitoring and Alerting Infrastructure (MAI). Nyní je tedy MAI k dispozici i pro Standard Support. Výhodou této politiky je také zjednodušení přechodu na Enterprise Support, protože budou zákazníci používat stejné technologie a ty staré nebudou muset být součástí nových verzí SOLMAN.

SAP Enterprise versus Standard Support budoucnosti

Závěr


SAP Solution Manager je nástroj, kterým lze kompletně pokrýt provoz (monitoring, analýza, service desk) i životní cyklus (změny, testování) vašeho SAP řešení.  Hlavní sílu a přidanou hodnotu najdete v analytických nástrojích, které jsou k dispozici pouze pro Enterprise Support. Jedná se o nástroje na analýzu custom code, automatizaci testování, analýzu dopadů změn a doporučeného testování či přehledové a analytické nástroje pro monitoring business procesů nebo technický monitoring. Pokud máte zájem se více dozvědět o benefitech Enterprise Support a využití jeho možností, kontaktujte nás e-mailem na adrese: info(zav)meriis.cz

Loading...